سوال های رایج

EXCILIA

خرید اینترنتی اکسیلیا

اکسیلیا را از داروخانه آنلاین داروکده سفارش دهید!

اگر در حال مصرف اکسیلیا هستید یا می‌خواهید مصرف آن را شروع کنید، در قسمت زیر می‌توانید سوال‌هایی را که ممکن است برای شما هم پیش بیاید مشاهده کنید.

اکسیلیا و عملکرد آن

هایپوتریکوزیس چیست؟

هایپوتریکوزیس به شرایطی گفته می‌شود که در آن طول مژه، تعداد مژه و یا ضخامت مژه‌ ها کمتر از میانگین جمعیت است.

داروی اکسیلیا چگونه بر طول مژه و ضخامت مژه تاثیر می‌گذارد؟

اگرچه مکانیسم عمل این دارو به طور کامل مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد این دارو فاز رشد مو (آناژن) را طولانی‌تر می‌کند و طول مژه و تعداد مژه‌ هایی که در چرخه رویش خود در فاز آناژن قرار دارند را افزایش می‌دهد.

چه افرادی نباید از این دارو استفاده کنند؟

این محلول در افرادی که به بیماتوپروست ۰.۰۳ درصد و سایر اجزای محلول حساسیت دارند، قابل استفاده نیست. در صورت وجود گلوکوم (آب سیاه)، هرگونه مشکل چشمی از جمله فشار بالای داخل چشم، بیماری‌های چشمی فعال (یا شک به آن) و احتمال بالای بروز مشکلات چشمی، حتماً با چشم پزشک مشورت شود.

آیا این محلول برای مردان هم قابل استفاده است؟

محدودیتی از نظر جنسیت در استفاده از محلول وجود ندارد.

آیا این محلول برای کودکان هم قابل استفاده است؟

محلول اکسیلیا برای کودکان بزرگتر از ۵ سال قابل استفاده است.

نحوه مصرف اکسیلیا

نحوه مصرف اکسیلیا چگونه است؟

ابتدا آرایش صورت به طور کامل پاک شود. در صورت استفاده از لنزهای چشمی، باید قبل از استفاده از دارو از چشم خارج شوند.
برای استفاده از دارو تنها از اپلیکاتورهای مخصوص تعبیه شده در بسته‌بندی دارو استفاده شود.
برای استفاده از اپلیکاتور پس از آغشته کردن آن به یک قطره از محلول، به آرامی آن را در طول خط مژه‌ های پلک بالا بکشید.
برای پاک کردن بخشی از دارو که اطراف چشم ریخته شده است، حتماً از یک دستمال کاغذی یا پارچه‌ای تمیز استفاده شود.
برای جلوگیری از آلوده‌شدن چشم، از هر اپلیکاتور تنها یک بار استفاده شود و برای چشم دیگر حتماً از اپلیکاتور جدید استفاده شود.
استفاده بیش از یک مرتبه در روز از این دارو باعث افزایش اثربخشی و رشد بیشتر مژه‌ ها نمی‌شود.

» آموزش تصویری نحوه استفاده از اکسیلیا

آیا دارو باید هر شب استفاده شود؟

بله، برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است تا مصرف دارو هرشب تا ۱۶ هفته ادامه یابد.

اگر یک نوبت مصرف دارو فراموش شد چه کاری باید انجام داد؟

در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف، دارو را دوبار استفاده نکنید. از شب بعد مثل همیشه (شبی یک بار) از آن استفاده کنید.

چرا دارو باید فقط بر روی پلک بالا استفاده شود؟

از آنجایی که مطالعه بالینی داروی مرجع فقط در افرادی که دارو را بر خط رویش مژه در پلک بالای خود استفاده کرده بودند، انجام شد از اکسیلیا بر روی مژه پلک پایین استفاده نکنید. استفاده از دارو به شیوه کاملا ًصحیح بسیار مهم است. چون اگر پوست ناحیه‌ای غیر از پلک بالا در تماس مکرر با محلول دارو قرار گیرد، احتمال رویش موی زائد در آن ناحیه وجود دارد. به منظور جلوگیری از بروز این عارضه، شرکت سازنده توصیه به استفاده از اپلیکاتور مخصوص می‌کند. همچنین پس از استفاده از محلول لازم است مقادیر اضافی آن از روی پوست پاک گردد.

آیا می‌توان از هر اپلیکاتور بیش از یکبار استفاده کرد؟

خیر. اپلیکاتور‌ها استریل (عاری از میکروب) هستند و باید پس از استفاده دور ریخته شوند.

آیا می‌توان به‌ جای اپلیکاتور مخصوص از وسیله دیگری استفاده کرد؟

خیر. اکسیلیا دارای اپلیکاتور‌های استریل است که جهت جلوگیری از عفونت‌های چشمی تعبیه شده است. به همین دلیل نباید از وسیله دیگری برای مصرف دارو استفاده شود.

در صورت استفاده از لنزهای چشمی می‌توان از اکسیلیا استفاده کرد؟

در صورت استفاده از لنزهای چشمی، پیش از استفاده از محلول آن را از چشم خود خارج نمایید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه می‌توانید مجدد از لنز استفاده نمایید.

چه مدت زمانی طول می‌کشد تا اثر دارو دیده شود؟

هنگام استفاده از اکسیلیا باید صبور باشید چراکه مژه‌ ها به تدریج رشد می‌کنند. برخی افراد ممکن است پس از حدود یک ماه متوجه مژه‌ های بلند‌تری شوند اما بسیاری از افراد پس از حدود چهار ماه نتایج کامل را مشاهده می‌کنند. به هرحال نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در نظر داشته باشید همانطور که شروع اثر دارو به تدریج رخ می‌دهد، در صورت قطع آن نیز مژه‌‌‌‌‌‌ ها پس از چند ماه به حالت قبلی خود باز می‌گردند.

آیا بعد از بلند شدن مژه‌ ها می‌توان دارو را قطع کرد؟

در صورت قطع مصرف دارو مژه‌‌‌ ها به تدریج به حالت اولیه خود برمی‌گردند. برای مشاهده بهترین نتیجه، مصرف دارو را حداقل به مدت ۱۶ هفته ادامه دهید.

اثرات و عوارض جانبی اکسیلیا

آیا مصرف این دارو ایمن است؟ چه عوارضی ممکن است در اثر مصرف آن ایجاد گردد؟

شایع‌ترین عارضه‌ای که با مصرف این دارو دیده شده است خارش و قرمزی چشم است. عوارض دیگری از جمله تیرگی پوست، تیرگی عنبیه و قرمزی پلک ممکن است به مقدار بسیار کمتر به خصوص در بخشی‌هایی از پوست که در تماس با دارو قرار گرفته‌اند دیده شود. در صورتی که پس از مصرف دارو مشکل جدیدی از جمله آسیب یا عفونت چشم، کاهش بینایی، واکنش‌های حساسیتی چشمی از جمله التهاب ملتحمه و پلک ایجاد شد، فوراً باید به پزشک مراجعه شود و در مورد ادامه مصرف دارو مشورت انجام گیرد.

آیا مصرف اکسیلیا ممکن است موجب تغییر رنگ عنبیه شود؟

یکی از سوالات مصرف‌ کنندگان اکسیلیا این است که آیا این دارو موجب افزایش رنگدانه‌های قهوه ای چشم می‌شود یا خیر. احتمال بروز این عارضه بسیار کم است و در صورت بروز به احتمال زیاد دائمی خواهد بود. برای همین هرگز از محلول بر روی پلک پایین یا داخل چشم استفاده نکنید. این عارضه در افرادی که چشم قهوه‌ای و تیره دارند کم‌تر رخ می‌دهند.

آیا مصرف اکسیلیا ممکن است موجب تیره‌شدن پوست پلک شود؟ 

نگرانی از تیره‌شدن پوست پلک در میان مصرف‌کنندگان رایج است اما این عارضه از عوارض جانبی شایع این دارو نیست. این عارضه ناشی از افزایش ملانین پوست در اثر تماس با محلول دارو بوده، برگشت پذیر است و انتظار می‌رود که چند هفته تا چند ماه پس از قطع مصرف محصول برطرف شود.

در صورت رخ دادن سوزش، خارش و قرمزی چشم چه‌کاری باید انجام داد؟

قرمزی و خارش چشم ممکن است با مصرف این دارو رخ دهد اگرچه شیوع آن کم است. در اکثر مواقع این عوارض به مرور زمان برطرف می شوند. البته در صورت استفاده صحیح از اکسیلیا و جلوگیری از ورود محلول به داخل چشم، احتمال بروز این عوارض بسیار کاهش می‌یابد. در مواردی که قرمزی و خارش خود به خود برطرف نشود یا با علائم دیگری همراه باشد، در مورد ادامه یا قطع مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

اینستاگرام
اینستاگرام
orchidpharmed
excilia
inoclon